محل تبلیغات شما

محل کار به قدرت افرادی که در پست های مدیریتی هستند بستگی دارد. علاوه بر هدایت کارمندان، مدیران باید با متخصصان ارشد بیشتری در شرکت خود ارتباط برقرار کنند تا تیم اهداف را برآورده کند و مأموریت شرکت را پیش ببرد. اگرچه وظایف مدیران براساس صنعت و محل کارشان متفاوت است، اما اکثر آنها همان مسئولیتهای اساسی را انجام می دهند. در این مقاله، ما در مورد اینکه مدیریت چیست، عملیات مدیریت و اینکه چگونه می توانید یک مدیر خوب شوید بحث خواهیم کرد.

مدیریت چیست؟

طبق نظر

شرکت مشاوره مدیریت، مدیریت به معنای هماهنگی و اداره وظایف برای دستیابی به یک هدف است. این فعالیتهای مدیریتی شامل تنظیم استراتژی سازمان و هماهنگی تلاشهای کارکنان برای تحقق این اهداف از طریق استفاده از منابع موجود است. مدیریت همچنین می تواند به ساختار ارشد اعضای کارکنان در یک سازمان اشاره کند.

برای اینکه یک مدیر کارآمد باشید، باید مجموعه مهارتهایی از جمله برنامه ریزی، ارتباطات، سازماندهی و رهبری را ایجاد کنید. شما همچنین به دانش گسترده ای در مورد اهداف شرکت و چگونگی هدایت کارمندان، فروش و سایر عملیات برای انجام آنها نیاز خواهید داشت.

نرم افزار مدیریت دانش

پنج عملیات اساسی یک مدیر

به طور کلی، پنج عملکرد اساسی یک مدیر وجود دارد:

  • تعیین اهداف
  • سازماندهی
  • ایجاد انگیزه در تیم
  • طراحی سیستم های اندازه گیری
  • افراد در حال توسعه

1. تعیین اهداف

تعیین و دستیابی به اهداف، راه اصلی موفقیت و موفقیت یک مدیر است. آنها همچنین باید بتوانند آنها را به شیوه ای قانع کننده به کارمندان یا کارمندان خود منتقل کنند. به عنوان مثال، یک مدیر رستوران می تواند اظهار کند که می خواهد زمان خدمات را بهبود بخشد و به کارمندان یادآوری کند که خدمات سریعتر درآمد و نکات را افزایش می دهد.

2. سازماندهی

مدیران نوع کار و

طراحی ساختار سازمانی را ارزیابی می کنند، آن را به کارهای قابل دستیابی تقسیم می کنند و به طور موثر آن را به کارمندان تفویض می کنند. سازمان متشکل از یک سری روابط بین کارکنان فردی و همچنین ادارات یا نهادها در داخل سازمان است. این مسئولیت مدیر است که اطمینان حاصل کند که این افراد و نهادها با هم هماهنگ کار می کنند، که شامل انگیزه دادن به کارمندان و ادارات برای ادامه کار است. یک مدیر خوب در ایجاد روابط بین فردی بین اعضای تیم خود مهارت دارد و هنگامی که اعضا چالش های برخورد خود را اشتباه می گیرند می تواند عیب یابی کند.

سازمان همچنین به یک مدیر احتیاج دارد که روابط قدرت را در بین اعضای تیم خود برقرار کند. به حداکثر رساندن ترتیبات سازمانی می تواند به مشاغل کمک کند تا بهره وری شرکت را در بازار افزایش دهند، هزینه های تجارت را کاهش داده و بهره وری را بهبود بخشند.

3. ایجاد انگیزه در تیم

علاوه بر وظایف سازمان و تفویض، تسلط به

نرم افزار مدیریت دانش و انگیزه شامل داشتن مهارت برای مدیریت انواع مختلف شخصیت ها در یک تیم است. یک مدیر کارآمد باید بداند که چگونه تیم های موفق را تشکیل دهد و هدایت کند و بداند چگونه اعضای تیم را برای یک هدف جمع کند.

4. ابداع سیستم های اندازه گیری

مدیران باید اهداف یا شاخصهای کلیدی عملکردی را که تیم هدف آنها است تعیین کنند و سپس روشهایی را برای سنجش اینکه آیا تیم آنها در مسیر دستیابی به این اهداف قرار دارد، ایجاد کنند. از آنجا که ارائه روشهای قابل اندازه گیری برای درک عملکرد می تواند چالش برانگیز باشد، مدیران باید اغلب خلاق و متفکر باشند. با این حال، مانند سایر عملکردهای مدیریت، اندازه گیری برای بهبود عملکرد تجاری بسیار مهم است.

5. افراد در حال رشد

مدیران خوب علاوه بر اینکه تیم خود را به سمت هدفی هدایت می کنند و پیشرفت خود را در این مسیر می سنجند، در توسعه کارکنان خود سرمایه گذاری می کنند. به عنوان مثال مدیران می توانند با تیم خود همکاری کنند تا به آنها کمک کنند اهداف خود را برای پیشرفت در حرفه خود تعیین کنند.

مدیران باید مهارت های رهبری داشته باشند تا از این پنج عملیات با موفقیت استفاده کنند. آنها با كمك به آنها در شناخت نقاط قوت و ضعف و بهبود عملكرد، مسئول مربيگري اعضاي تيم خود هستند. مدیران مختلف ممکن است سبکهای مختلف رهبری داشته باشند. صرف نظر از سبک آنها، مدیران باید مهارت های رهبری خود را گسترش دهند تا یک سرپرست موثر باشند.

اهمیت نرم افزار مدیریت دانش

وظایف یک مدیر چیست؟

یک مدیر برای به کارگیری پنج عملیات اساسی باید چند ایده ساده را درک کند. این مفاهیم برای اطمینان از اینکه تیم آنها برای رسیدن به اهداف کسب و کار دور هم جمع می شود ضروری است:

کنترل: کارکنان یک سازمان باید اهداف مورد نظر خود را بفهمند و همچنین سنجشی را که برای تعیین موفقیت آنها استفاده می شود، درک کنند. کارمندان مختلف در یک شرکت نقش های مختلفی دارند که مسئولیت های جداگانه ای را به دنبال دارند. یک مدیر باید بر آنچه اعضا انجام می دهند، نحوه انجام آنها و چگونگی اندازه گیری پیشرفت آنها کنترل داشته باشد. کنترل این عوامل به مدیر کمک می کند تا به موفقیت دست یابد.

برنامه ریزی: بهترین مدیران می دانند که برنامه ریزی قبل از اجرای هر استراتژی حیاتی است، اما همچنین یک فعالیت مداوم است. برنامه ریزی هنگام اجرا به پایان نمی رسد

منبع:

ndeed


NIYOUSHA

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها