محل تبلیغات شما

مدیریت استراتژیک عبارت است از

طراحی ساختار سازمانی برای دستیابی به اهداف و اهداف آن. مدیریت استراتژیک شامل تعیین اهداف، تجزیه و تحلیل فضای رقابتی، تجزیه و تحلیل سازمان داخلی، ارزیابی استراتژی ها و اطمینان از این است که مدیریت استراتژی های سراسر سازمان را گسترش می دهد.

درک مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک به چندین مکتب فکری تقسیم می شود. یک رویکرد تجویزی برای مدیریت استراتژیک، چگونگی تدوین استراتژی ها را مشخص می کند، در حالی که رویکرد توصیفی، بر نحوه عملی ساختن استراتژی ها متمرکز است. این مکاتب در مورد اینکه آیا استراتژی ها از طریق یک فرآیند تحلیلی، که در آن تمام تهدیدها و فرصت ها برای آن محاسبه می شود، توسعه یافته اند یا بیشتر شبیه اصول راهنمای عمومی هستند که باید به کار گرفته شوند.

مشاور کسب و کار - انواع مشاوره کسب و کار - مشاوره کسب و کار بلوباکس %

نکات کلیدی

شرکت ها، دانشگاه ها، سازمان های غیرانتفاعی و سازمان های دیگر می توانند از

مشاوره و برونسپاری منابع انسانی به عنوان راهی برای رسیدن به اهداف و تحقق اهداف استفاده کنند.

شرکت های انعطاف پذیر ممکن است ایجاد تغییر در ساختار و برنامه های خود را آسان تر کنند، در حالی که شرکت های انعطاف ناپذیر ممکن است در یک محیط در حال تغییر سر و کار داشته باشند.

یک مدیر استراتژیک ممکن است بر برنامه های مدیریت استراتژیک نظارت کند و برای رسیدن به اهداف معیارهای خود سازمانها روشهایی طراحی کند.

فرهنگ کسب و کار، مهارت ها و شایستگی های کارمندان و ساختار سازمانی از عوامل مهمی هستند که بر چگونگی دستیابی سازمان به اهداف اعلام شده تأثیر می گذارند. شرکت های انعطاف ناپذیر ممکن است موفقیت در یک تغییر فضای کسب و کار را دشوار ببینند. ایجاد مانعی بین توسعه استراتژی ها و اجرای آنها می تواند تشخیص اینکه آیا اهداف به طور مثر محقق شده اند، برای مدیران دشوار باشد.

در حالی که مدیریت عالی یک سازمان در نهایت مسئول استراتژی خود است، استراتژی ها اغلب توسط اقدامات و ایده های مدیران سطح پایین و کارمندان ایجاد می شوند. یک سازمان ممکن است چندین کارمند داشته باشد که به استراتژی اختصاص داشته باشند تا اینکه فقط برای راهنمایی فقط به مدیر اجرایی (مدیر عامل) اعتماد کنند.

به دلیل این واقعیت، رهبران سازمانی بر یادگیری از استراتژی های گذشته و بررسی محیط به طور گسترده تمرکز می کنند. دانش جمعی سپس برای تدوین استراتژی های آینده و هدایت رفتار کارکنان برای اطمینان از حرکت کل سازمان به کار می رود. به همین دلایل، مدیریت استراتژیک موثر هم به یک منظر درون و هم به ظاهر احتیاج دارد.

براساس نظر شرکت

غزال مدیریت استراتژیک به شیوه های ارتباطات داخلی و خارجی و همچنین ردیابی گسترش می یابد، که اطمینان حاصل می کند که شرکت اهداف مورد نظر را در برنامه مدیریت استراتژیک خود برآورده می کند.

نمونه ای از مدیریت استراتژیک

به عنوان مثال، یک کالج فنی انتفاعی می خواهد ثبت نام دانشجویان جدید و نرخ فارغ التحصیلی دانشجویان را در سه سال آینده افزایش دهد. هدف این است که دانشکده را با هدف افزایش درآمد به عنوان بهترین خرید در ازای دانشجو در بین 5 دانشکده فنی سودآوری در منطقه شناخته شود.

در این صورت، مدیریت استراتژیک به معنای اطمینان از بودجه مدرسه برای ایجاد کلاسهای با فن آوری بالا و استخدام واجد شرایط ترین مربیان است. این کالج همچنین در بازاریابی و استخدام سرمایه گذاری می کند و استراتژی های حفظ دانشجو را اجرا می کند. رهبری کالج ارزیابی می کند که آیا اهداف آن به صورت دوره ای محقق شده است یا خیر.

ملاحظات خاص

کمک به شرکت آنها در یافتن راه هایی برای رقابت بیشتر هدف مدیریت استراتژیک است. برای این منظور، عملی کردن برنامه های مدیریت استراتژیک مهمترین جنبه خود برنامه ریزی است. برنامه ها در عمل شامل شناسایی معیارها، تنظیم مجدد منابع - مالی و انسانی - و قرار دادن منابع رهبری برای نظارت بر ایجاد، فروش و استقرار محصولات و خدمات است.

مدیریت استراتژیک چیست؟

مدیریت استراتژیک فرایند تعیین اهداف، رویه ها و اهداف به منظور رقابت پذیری بیشتر یک شرکت یا سازمان است. به طور معمول، مدیریت استراتژیک به دنبال استقرار کارآمد و منابع برای دستیابی به این اهداف است. اغلب، مدیریت استراتژیک شامل ارزیابی استراتژی، تجزیه و تحلیل سازمان داخلی و اجرای استراتژی در کل شرکت است.

چرا مدیریت استراتژیک مهم است؟

در تجارت، مدیریت استراتژیک مهم است زیرا به شرکت اجازه می دهد تا زمینه های بهبود عملکرد را تجزیه و تحلیل کند. در بسیاری از موارد، آنها می توانند یک روند تحلیلی را دنبال کنند، که تهدیدات و فرصت های احتمالی را مشخص می کند، یا به سادگی از دستورالعمل های کلی پیروی می کنند. با توجه به ساختار سازمان، یک شرکت ممکن است تصمیم بگیرد که یک رویکرد تجویزی یا توصیفی را برای مدیریت استراتژیک دنبال کند. تحت مدل تجویزی، استراتژی هایی برای توسعه و اجرا ترسیم می شود. در مقابل، یک روش توصیفی توصیف می کند که چگونه یک شرکت می تواند این استراتژی ها را توسعه دهد.

 


NIYOUSHA

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها